Warhammer 40.000: Space Marine + Exlusivní DLC

[Uncharted 2 - Preview]

Všechny odhalující informace o nové akční adventuře Uncharted 2 hezky na jednom místě. Vývojáři ze studia Naughty Dog chystají pro majitele PlayStation 3 propracovanější děj s vlakovým výletem do Himalájí a také je naučí nové pohybové kousky.

• Hledání pokladu Marca Pola
Proti hlavnímu hrdinovi Drakeovi bude tentokrát stát nesmiřitelný vojenský vládce a diktátor. Novou družkou ústředního protagonisty se stane slečna Chloe Frazer, namluvená herečkou Claudií Black. Její charakteristika zní takto: má být rozhodná, schopná, světaznalá a atraktivní. Návrat Eleny nebo Sullyho z prvního dílu Uncharted (recenze) ale autoři nechtěji komentovat.

Příběh se původně měl točit okolo lodí, které cestovatel Marco Polo „ztratil“ na své zpáteční cestě do Itálie. Později to bylo upřesněno, že víc než kolem Marca Pola má být vše o pokladu z jeho ztracených lodí, přičemž tím hlavním předmětem má být starý kámen Cintamani (dle buddhistické i hinduistické tradice plnící všechna přání).

• Příští zastávka: Himaláje
Simulace zimní krajiny prý bude ve hře tak dokonalá, že kolem předmětů se při sněžení budou postupně tvořit závěje a postavám začnou namrzat tváře. Samotná hra začne v bažinách, odsud vás v Drakově převleku za novináře vezme do nepálského města pod útokem vojenské chunty, dále uvidíte obrovskou ledovou jeskyni, horskou vesnici a nakonec i himálajské vršky se ztraceným městem Shambhala.

Některá místa ve hře, např. horskou vesnici, navštívíte za různých podmínek. Nejprve v normálních časech a pak po nějaké ničivé katastrofě. Scénáristé hry se hodlají poučit z některých hollywoodských postupů, takže např. v nepálské vesnici Drake spatří helikoptéru, ale na setkání s ní dojde až mnohem později. Jiným prostředkem k gradování děje má být třeba to, že už už budete natahovat ruku pro vysněný předmět, když tu vám to celé zkazí nějaká exploze.

Sázet se také bude na interaktivní sekvence, např. když se pod vámi propadne podlaha a skončíte o několik pater níž (což je, pamětníkům jistě známo, de facto starý trik z Indiana Jonese and the Fate of Atlantis, a v případě Drakea tudíž možná i mimoděk pocta).

• Akrobacie a krytí
V předvedené verzi novinářům se Drake tiše pohyboval po jednom městě v Nepálu a bez povšimnutí likvidoval hlídky. Vypadlo to tedy, že na avizovaném posunu směrem k stealth typu hraní něco bude. Ale později vyšlo najevo, že to nebude zdaleka tak horké, dušují se autoři. Aby to příkladně vyvážili, někdy vám dají do ruky hromadu dynamitu.

Díky novému krycímu systému se Drake přilepí jen k těm stěnám, které mu označíte. Oproti jedničce podél zdí navíc budete moci běhat se zbraní (a dokonce s přiblížením v hledáčku), taktéž se budete moci pohybovat během míření zbraní z vašeho úkrytu, což je znatelný pokrok.

Vylepšené bude i lezení, takže postava se dokáže vyšplhat i na pouliční lampy. A pokud poleze po stěně budovy, na jejíž střeše někdo hlídkuje, Drake dotyčného jednoduše stáhne za nohu a shodí dolů, přidržuje se jednou rukou za okraj.

Drake se také bude umět houpat a skákat z tyče na tyč (případně asi z lana na lano) a la Sam Fisher, což přijde vhod například v honičkách na střechách budov. Pokud během hraní zemřete, nebudete muset čekat na loadování a automaticky budete přesunuti zpět na poslední checkpoint.

• Bacha na léčky
Oproti prvnímu dílu bude většina nepřátel mnohem více zranitelnějších a jen ti největší tvrďáci ustojí více kulek z pistole. Vaši nepřátelé se sice mají chovat inteligentněji, což ale neznamená, že je správně vypálená salva naslepo nesplete a nenavede do léčky.

Z nových zbraní se můžete těšit na raketomet, který (alespoň v jednom z filmečků) bude ovládat právě parťačka Chloe. Zbraně bude tentokrát možné používat v každém postoji/pozici – při běhu, při schovávání se, během visení, při lezení po zdi apod.

• Vyždíme PS3 na maximum
Autoři slibují věrohodnou geometrii a fyziku prostředí. Takže např. s Drakem to bude na střeše vlaku házet stejně jako se samotnou soupravou, kdežto uvnitř již bude hrdina stát pevně na svých nohou.

První díl Uncharted prý využil jen zhruba 30% výkonu konzole PlayStation 3, protože tehdy ještě vývojáři neznali dokonale její architekturu a měli málo času, ale druhý díl z ní vymačká úplně vše. Ve hře nebudou zdržovat žádné obrazovky s nahráváním.

Původní ovládací schéma u Sixaxis autoři opustili např. kvůli házení granátů. Ostatně i mini-hry se stiskáváním tlačítek při soubojích s bossy budou pryč a hrdinu budete v podobných situacích mít plně pod kontrolou. Soundtrack opět obstará Greg Edmonson, z dabérů se vrátí Nolan North (hlas Drakea).

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Uncharted 2: Among Thieves vyjde výhradně pro PlayStation 3 někdy koncem roku 2009.

Zdroj: Tiscali Games

Share and Enjoy:
  • Print
  • email
  • PDF
  • Add to favorites
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Twitter

Napsat komentář