Vrácení zboží z e-shopu: Kdy máte právo na vrácení peněz?

About You Vrácení Zboží

Právo na vrácení zboží

V České republice máš jako spotřebitel silné právo na vrácení zboží. Pokud nakoupíš online nebo mimo běžné obchodní prostory prodejce (např. na předváděcí akci), máš až 14 dní na to, abys zboží bez udání důvodu vrátil. To se hodí, když ti zboží nesedne, nelíbí se ti nebo jsi si nákup rozmyslel.

Prodejce ti musí vrátit peníze do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Pamatuj, že vrácené zboží by mělo být nepoškozené, v původním obalu a pokud možno i s visačkami. Některé druhy zboží, jako je spodní prádlo nebo potraviny, ale podléhají výjimkám a vrátit je nelze.

Neboj se svých práv využít. Pokud si nejsi jistý/á, obrať se na Českou obchodní inspekci, která ti s vrácením zboží poradí.

Lhůta pro vrácení

Vrácení zboží bez udání důvodu je možné uskutečnit do 14 dnů od jeho převzetí. Tato lhůta, běžně označovaná jako lhůta pro odstoupení od smlouvy, umožňuje spotřebitelům rozmyslet si nákup a v případě nespokojenosti zboží vrátit. Pro dodržení lhůty postačí odeslat oznámení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty.

Důležité je si uvědomit, že 14denní lhůta se nevztahuje na všechny typy zboží. Výjimky tvoří například zboží podléhající rychlé zkáze, na míru upravené zboží nebo audio a video nahrávky s porušeným obalem. Vrácené zboží by mělo být nepoškozené, kompletní a v původním obalu, pokud je to možné.

Podmínky vrácení

Vrácení zboží se řídí platnými zákony České republiky. Pokud s nákupem nejste spokojeni, máte právo jej vrátit do 14 dnů od jeho převzetí bez udání důvodu. Zboží musí být nepoškozené, nepoužité a v původním obalu se všemi visačkami. Pro urychlení procesu přiložte k zásilce kopii faktury a vyplněný formulář pro odstoupení od smlouvy, který naleznete na našich webových stránkách. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení vráceného zboží na náš sklad.

V případě, že je zboží poškozené, použité nebo neúplné, může být vrácení odmítnuto nebo vám bude vrácena pouze poměrná částka. Doporučujeme vám proto zboží po doručení zkontrolovat a v případě jakýchkoli závad nás neprodleně kontaktovat.

Způsob vrácení

Vrácení zboží se řídí platnými obchodními podmínkami a příslušnými právními předpisy. Pokud nejste s nákupem spokojeni, kontaktujte nás prosím co nejdříve.

Obecně máte právo na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů od jeho převzetí. Zboží musí být vráceno v původním stavu a obalu, nepoškozené a s kompletním příslušenstvím. Doporučujeme vám pečlivě zabalit zboží pro přepravu, abyste předešli jeho poškození.

Náklady na vrácení zboží hradí zákazník, pokud není sjednáno jinak. Po obdržení a zkontrolování vráceného zboží vám vrátíme peníze stejnou platební metodou, jakou jste použili při nákupu.

Pro více informací o podmínkách vrácení zboží a reklamacích navštivte prosím sekci "Reklamace" na našem webu.

Nákup online je jako skok do neznáma. Vrácení zboží je pak záchranná síť, která vám dodá jistotu, že ať už dopadnete jakkoli, vždycky se můžete vrátit na pevnou zem.

Eliška Procházková

Vrácení peněz

Máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Pro odstoupení od smlouvy nám zašlete jednoznačné prohlášení, například dopisem poštou nebo e-mailem. Můžete také použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, ale není to povinné.

Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení vašeho odstoupení od smlouvy. Použijeme stejný způsob platby, jaký jste použili pro původní transakci, pokud jste výslovně nepožádali o jiný způsob. Vrácení peněz můžeme pozdržet, dokud neobdržíme vrácené zboží nebo dokud neprokážete, že jste zboží odeslali zpět.

Náklady na vrácení zboží nesete vy. Zboží byste měli zaslat zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

Reklamace

V případě, že nejste s nakoupeným zbožím spokojeni, máte právo ho reklamovat. Zákon vám dává lhůtu 24 měsíců od převzetí zboží k uplatnění reklamace. Nevztahuje se to na vady, o kterých jste věděli, nebo na vady způsobené vaším nesprávným zacházením. Reklamaci můžete uplatnit v prodejně, kde jste zboží zakoupili, nebo přímo u výrobce. K reklamaci budete potřebovat doklad o koupi (účtenku, fakturu) a popis závady. Prodejce je povinen vaši reklamaci přijmout a vyřídit ji nejpozději do 30 dnů. V případě oprávněné reklamace máte nárok na opravu, výměnu zboží, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy.

Vzorový formulář

Níže naleznete vzorový formulář, který si můžete upravit dle svých potřeb. Pamatujte, že se jedná pouze o obecný příklad a je důležité, abyste formulář přizpůsobili konkrétní situaci a požadavkům.

Formulář by měl obsahovat všechny důležité informace, jako je jméno a adresa žadatele, datum, předmět žádosti a jasně formulovanou žádost. Nezapomeňte na podpis a případně další náležitosti, které jsou vyžadovány.

Vždy si zkontrolujte, zda jste formulář správně vyplnili a zda neobsahuje chyby. Pokud si nejste jistí, jak formulář vyplnit, obraťte se na příslušný úřad nebo instituci.

Tipy pro vrácení zboží

Vrácení zboží nemusí být nutně nepříjemnou záležitostí. Předtím, než se vydáte do obchodu, si pečlivě zkontrolujte podmínky vrácení. Obchody mívají vlastní pravidla, která se liší v délce lhůty pro vrácení, způsobu vrácení peněz a akceptovaných důvodů pro vrácení. Uschovejte si doklad o koupi, ať už se jedná o účtenku, fakturu nebo potvrzení o online objednávce. Některé obchody vyžadují originální obal, proto si ho pro jistotu uschovejte. Zboží by mělo být v původním stavu, nepoškozené a s visačkami. Pokud vracíte zboží z důvodu vady, připravte si popis problému a fotografie, které vadu dokumentují. V případě online nákupu se informujte o možnostech vrácení, ať už se jedná o zaslání zboží zpět nebo jeho předání na pobočce.

Publikováno: 23. 06. 2024

Kategorie: nakupování

Autor: Radovan Němec

Tagy: about you vrácení zboží | e-shop